Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

  1. ZÁKLADNÍ INFORMACE
  2. JAK MŮŽETE NAKUPOVAT NA ALZE
  3. ODCHYLKY PŘI PŘEDOBJEDNÁVKÁCH, OBJEDNÁVKÁCH NAD 100 000 KČ A PŘI NÁKUPU NĚKTERÉHO TYPU ZBOŽÍ 
  4. ZÁSILKOVÝ VÝDEJ LÉČIVÝCH PŘÍPRAVKŮ (OTC)
  5. MOŽNOSTI DORUČENÍ ZBOŽÍ
  6. REKLAMACE ANEB CO DĚLAT PŘI VADĚ ZBOŽÍ
  7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  8. STÍŽNOSTI ANEB JAK ŘEŠIT SPORY S ALZOU
  9. PLACENÍ, VRÁCENÍ PENĚZ, FAKTURAČNÍ ÚDAJE
  10. CENY (VČ. TOHO JAK POSTUPOVAT PŘI CHYBNÉ CENĚ) A POUKAZY
  11. BEZPEČNOST A OCHRANA INFORMACÍ (GDPR)
  12. NAHLÁŠENÍ PROTIPRÁVNÍHO OBSAHU 
  13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ (ÚČINNOST, ARCHIVACE PODMÍNEK APOD.)
  1. Základní informace

Kdo jsme?

  • Obchodní firma: DO WHAT YOU LOVE s.r.o.
  • Sídlo firmy: Severní IV. 677/2, 141 00  Praha 4
  • IČO: 05881382
  • DIČ: CZ05881382
  • Zápis v obchodním rejstříku: u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 272360
  • Kontakt: +420 777 55 44 33, nebo bioday@bioday.cz
  • Fakturační údaje viz. výše 

K čemu jsou obchodní podmínky?

1.1. Nákupem na eshopu uzavíráte s eshopem smlouvu. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) nám stanoví obsah této smlouvy.

1.2. Další informace o nás najdete v sekci „O nás“

Souhlas s obchodními podmínkami

1.3. Vytvořením objednávky (např. kliknutím na tlačítko, kterým objednávku dokončujete) se pro vás tyto VOP stávají závazné. Součástí jsou zejména Reklamační řád, Podmínky ochrany osobních údajů, Způsoby dopravy a další dokumenty, na které se odkazujeme.

Jaké části VOP jsou závazné a jaké ilustrativní?

1.4. Na začátku vybraných kapitol či jiných komplikovanějších částí VOP jsme pro vás vždy shrnuli podstatu a nejdůležitější informace. Shrnutí kapitoly je psané kurzivou (v infoboxech) a slouží pouze pro základní orientaci a není právně závazné.

1.5. Naopak číslované odstavce právně závazné jsou.

  1. Jak u nás můžete nakupovat

Nákup prostřednictvím e-shopu

2.1. Nakoupit lze na adrese www.bioday.cz 

2.2. Objednávka je vytvořena v okamžiku kliknutí na tlačítko určené k dokončení objednávky. Do té doby můžete svoji objednávku v košíku libovolně upravovat, včetně způsobu dopravy a platby.

2.3. Smlouva je uzavřena až v okamžiku, kdy vám objednávku potvrdíme. Potvrzení objednávky obdržíte na vámi zvolenou e-mailovou adresu, proto vás žádáme o překontrolování správnosti vámi zadaných údajů. Přílohou potvrzení objednávky jsou rovněž tyto VOP a Reklamační řád.

2.4. Následná změna objednávky je možná pouze po vzájemné dohodě, popřípadě za podmínek stanovených zákonem nebo těmito VOP.

2.5. Objednávky přes e-shop www.bioday.cz lze vytvářet nonstop.

2.6. Děláme vše pro to, aby k výpadkům e-shopu nedocházelo, ale výjimečným výpadkům není možné zcela předejít. Proto v případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci (např. výpadek elektřiny) neodpovídáme za nedodržení provozní doby e-shopu.

  1. Možnosti doručení zboží

3.1. Způsoby, podmínky a ceny jednotlivých doručení naleznete v sekci doprava.

3.2. Jakmile dojde k uzavření smlouvy, doručíme vám vybrané zboží zvoleným způsobem a musíte takové doručení umožnit a zboží převzít. Společně se zbožím vám dodáme i další doklady, které se k věci vztahují. Pokud jste zvolili dodání na adresu či výdejní místo některého z našich přepravních partnerů, předáme zboží dopravci, který zajistí jeho doručení vámi zvoleným způsobem v uvedeném čase. Až do okamžiku, kdy vám bude zboží doručeno a předáno, popřípadě do okamžiku, kdy odmítnete zboží převzít, nese nebezpečí škody na věci naše společnost.

3.3. O předpokládaném čase a dalších informacích ohledně vámi zvoleného způsobu doručení budete informování skrze vaši uvedenou e-mailovou adresu. Předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech našich a/nebo našich dopravců, o čemž budete neprodleně informováni. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému neneseme odpovědnost za opožděné dodání zboží.

3.4. Během přebírání zboží byste si měli zkontrolovat, zda vám byl opravdu doručen takový počet zboží, jaký jste si objednali. Dále byste měli zkontrolovat, zda balík není již na pohled poničený, promáčklý nebo jinak deformovaný. Pokud bude balík poškozen, máte právo na to zboží nepřevzít, popřípadě zboží převzít a do předávacího protokolu společně s přepravcem zaznamenat jeho stav. Takový protokol poté společně s popisem závady zásilky zboží odešlete e-mailem na adresu eshop@bioday.cz, popřípadě tak můžete učinit poštou na adresu, kterou naleznete v sekci kontakty.

Specifické podmínky dodání při platbě předem nebo nákupem právnickou osobou

  1. Reklamace aneb co dělat při vadě zboží

4.1. Veškeré podmínky a postupy v případě reklamace zboží se řídí Reklamačním řádem, který tvoří nedílnou součást těchto VOP.

4.2. Pokud zakoupené zboží prodáte nebo darujete (případně jinak k tomuto zboží převedete vlastnictví), musíte nás o tom vy i nový vlastník informovat. Pokud tak neučiníte, budeme k vám, jako k původnímu kupujícímu, přistupovat jako k vlastníku věci (např. při reklamaci budeme jednat s vámi a při případném vrácení peněz budeme peníze vracet vám).

  1. Odstoupení od smlouvy

5.1. Při odstoupení od smlouvy ohledně přístroje, na kterém máte svá osobní data, doporučujeme abyste si svá data zálohovali a z přístroje je poté smazali (pokud je to možné).

5.2. O způsobu vrácení peněz při odstoupení od smlouvy naleznete informace níže.

Jsem spotřebitel

i

Jako spotřebitel máte právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů, pokud jste jej zakoupili distančně, tzn. například přes e-shop www.bioday.cz. Zboží musíte v takovém případě vrátit neponičené, nepoškozené a bez známek používání. Zboží byste si měli vyzkoušet a prohlédnout stejně, jako kdybyste tak činili v běžné kamenné prodejně. Pokud budou na zboží známky opotřebení nebo jiného užívání, můžeme ještě před navrácením kupní cenu ponížit o náhradu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení.

Odstoupit od smlouvy nemůžete např. u hygienického zboží, které vám bylo dodáno v uzavřeném obalu a Vy jste jej z takového obalu vyňali, a dále také u zboží, které bylo upraveno na základě vašeho přání. Další případy, ve kterých nelze odstoupit od smlouvy, naleznete níže.

Jak postupovat při odstoupení od smlouvy včetně podrobnějších podmínek naleznete níže.

Podrobnější informace pro spotřebitele

Jakým způsobem můžete od smlouvy odstoupit?

5.3. Způsoby odstoupení jsou pro vás seřazeny podle rychlosti odbavení a vašeho pohodlí při jejich zadávání:

  1. Doporučenou možností, jak od smlouvy odstoupit, je ze svého zákaznického účtu v sekci Reklamace a vrácení (funguje i z mobilní aplikace. Takto zadaná odstoupení jsme díky přímému napojení na naše systémy schopni odbavovat nejrychleji.
  2. Odstoupit od smlouvy můžete dále vyplněním a odesláním vzorového formuláře na našem webu.
  3. Od smlouvy můžete odstoupit i korespondenčně odesláním vzorového formuláře na adresu uvedenou v hlavičce obchodních podmínek

Jak a kdy musíte vrátit zboží

5.4. Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své náklady, které vám nebudou proplaceny. Zboží by mělo být nepoškozené, nepoužívané a čisté, včetně veškerého příslušenství, které jste k němu obdrželi. Pokud je to možné, zboží by mělo být vráceno v originálním obalu.

Kdy od smlouvy odstoupit nemůžete

5.5. Pokud se jedná o spotřební či hygienické zboží, lze odstoupit od smlouvy pouze v případě, pokud není porušen originální obal balení, popřípadě jiný hygienický obal chránící samotné zboží. To se týká např. drogistických výrobků, kosmetiky apod.

5.6. Nelze také odstoupit v případě poskytnutí služeb za úplatu, pokud jsme vám je poskytli ve lhůtě 14 dnů od objednání takové služby.Dalším případem, kdy nemůžete odstoupit od smlouvy je zboží, které jsme jakkoli upravili na základě vaší osobní žádosti.

 

Co když vrátíte zboží poškozené, poškrábané či jinak opotřebené?

5.7. V případě, že vrátíte zboží poškozené, poškrábané, či s jinými známkami opotřebení, můžeme vám vracenou kupní cenu zboží ponížit o částku, která odpovídá takovému opotřebení. Takovým případem bude např. vrácení poškrábaného telefonu, promáčklý displej monitoru nebo zanesený reproduktor nečistotami. V takových případech dojde k vyčíslení škody, o kterou bude vaše vrácená kupní cena ponížena.

Jak vám vrátíme peníze?

5.8. Peníze vám budou vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jakým probíhala platba. Nemusíme vám však peníze vrátit dříve, než vrátíte zboží, popřípadě, než prokážete, že jste zboží odeslali. Rovněž máte právo na vrácení peněz vynaložených na dodání zboží při jeho objednávce, pouze však do výše rovnající se nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží na www.bioday.cz 

Co když byly součástí zboží dárky?

5.9. Pokud jste zároveň v souvislosti s nákupem zboží od nás obdrželi , a využili jste možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, musíte nám rovněž se zbožím vrátit i poskytnuté dárky.

5.10. V případě odstoupení od smlouvy o poskytování služeb a bylo-li již s takovým plněním započato, musíte nám přesto poměrnou část ceny zaplatit.

 

Jsem podnikatel

i

Při nákupu jako podnikatel (tedy na IČO) nemáte u nákupu učiněného distančně, na rozdíl od spotřebitele, ze zákona právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů. Zákon v tomto ohledu zvýhodňuje pouze spotřebitele.

 

V jakých případech můžeme odstoupit od smlouvy my?

 

V některých případech máme i my právo od smlouvy odstoupit. Tomu je zejména v případě chybného nacenění zboží, kdy je cena zjevně nepřiměřená. Dalším případem může být skutečnost, že došlo k objednání nebo prodeji alkoholického nápoje osobou mladší 18 let. Můžeme také odstoupit v případě, kdy si objednáte zboží, které je však určeno pouze pro určitý okruh zákazníků, např. pouze pro školy.

Odstoupení námi v případě chyby v ceně zboží

5.11. V případě chybného nacenění zboží, blíže popsaného v kapitole 9 těchto VOP, máme právo odstoupit od smlouvy. V takovém případě dojde z naší strany ke stornování objednávky, popřípadě k jinému vyrozumění, ze kterého bude patrné, že od smlouvy odstupujeme.

5.12. Pokud jste již zaplatili část kupní ceny zboží, bude vám tato částka vrácena zpět stejným způsobem nejpozději do 14 dnů ode dne následujícího po odstoupení od smlouvy námi.

Odstoupení námi v případě prodeje alkoholických nápojů

5.13. Při nákupu a následném přebírání alkoholických nápojů můžeme my, případně jiný dopravce, požadovat předložení občanského průkazu nebo jiného průkazu totožnosti za účelem ověření, že jste starší 18 let. Pokud takový doklad odmítnete předložit nebo budete mladší 18 let, dojde k automatickému odstoupení od smlouvy z naší strany. Případné peněžní prostředky vám budou vráceny stejným způsobem, jakým probíhala platba.

Odstoupení námi v případě koupě zboží určeného konkrétnímu okruhu zákazníků

5.14. Upozorňujeme, že některé zboží může být dostupné pouze určitému okruhu zákazníků. V takovém případě je informace jasně a srozumitelně uvedena na samotném produktu či jeho popisu. Pokud si objednáte zboží a nespadáte pod takový okruh zákazníků, máme právo od smlouvy odstoupit. To se týká zejména produktů určených pouze podnikatelům či zdravotnických prostředků, které jsou určené pouze pro koncové uživatele a jejich další distribuce není možná.

Odstoupení námi z důvodu na straně dodavatele

5.15. U zboží označeného jako skladem u dodavatele, máme právo odstoupit od smlouvy, pokud dodavatel odstoupí od smlouvy (zpravidla z důvodu nedostupnosti zboží na straně dodavatele).

  1. Stížnosti aneb jak řešit spory s námi

6.1. Záleží nám na tom, abyste byli s námi spokojeni. A pokud se nám něco nepovede, tak se k situaci postavíme čelem. I když je pro nás zákazník na prvním místě, nemůžeme bohužel ani při sebelepším fungování vyloučit, že dojde k výjimečnému pochybení našeho zaměstnance. Pro co nejrychlejší vyřešení vaší stížnosti máme nastavený interní proces, v rámci kterého rychle přezkoumáváme stížnosti našich zákazníků.

6.2. První krok

Zákaznická linka: +420 777 55 44 33 nebo elektronicky na eshop@bioday.cz

6.3. Druhý krok

Pro řešení v rámci druhého kroku se prosím vždy nejprve odkažte na původně řešený případ, označený námi v rámci komunikace.

6.4. Třetí krok

Pokud stížnost nevyřešíme k vaší spokojenosti, pak lze tyto spory řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě můžete jako spotřebitel (nesmí jít o nákup „na IČO“) kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. V případě záležitostí týkajících se nahlášení protiprávního obsahu dle čl. 11 VOP se můžete obrátit na kterýkoliv subjekt mimosoudního řešení sporů, jež byl certifikován Českým telekomunikačním úřadem jakožto koordinátorem digitálních služeb.

  1. Placení, vrácení peněz, fakturační údaje

7.1. Na našem e-shopu lze platit pouze bezhotovostně a to buď kartou, bankovním převodem a nebo dobírkou při dodání zboží. Pokud budete z jakéhokoli důvodu následně požadovat vrácení kupní ceny tohoto zboží, může být tato cena vrácena pouze v měně, která je uvedena na faktuře za toto zboží (zpravidla v českých korunách) a ve výši uvedené na faktuře. 

7.2. Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví DO WHAT YOU LOVE s.r.o.

7.3. Údaje na faktuře nelze bohužel po odeslání objednávky měnit.

7.4. K vrácení daně osobám ze třetích zemí při vývozu zboží za splnění podmínek zákona o DPH dochází bezhotovostně na účet zákazníka, pokud nerozhodneme o výplatě jiným způsobem. Důvodem preference bezhotovostní platby je nejen legislativa omezující platby v hotovosti, ale i omezení rizika praní špinavých peněz.

Vrácení peněz při odstoupení od smlouvy

7.5. Pokud odstoupíte od smlouvy nebo vám budou peněžní prostředky vraceny z jiného důvodu, vrátíme vám peníze stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali. Pokud však peníze nelze vrátit stejným způsobem, například došlo k expiraci vaší platební karty, odpovídáte za správnost údajů, které nám k vrácení poskytnete. Za správnost údajů odpovídáte i v případě, kdy jsme vám vyhověli a peníze vracíme jiným způsobem.

  1. Ceny

i

Veškeré naše ceny jsou konečné, v české měně (Kč) a včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuta cena dopravy a případně dobírky, která se zobrazí až v poslední fázi tzv. košíku podle vašeho výběru. Ceny jsou zaokrouhlovány na celé koruny. Může nastat situace, kdy při objednání většího počtu zboží bude konečná cena nepatrně odlišná od původně uvedené. To může být způsobeno právě zaokrouhlováním cen.

Pokud dojde během objednávky ke zneužití údajů (osobních nebo firemních), popřípadě platební karty, můžeme prohlásit takovou objednávku za neplatnou.

Zdá se vám cena podezřele nízká? Aneb chyby v ceně zboží

i

Veškeré námi uváděné ceny jsou konečné a zaokrouhlené na celé koruny. V ojedinělých případech však může dojít k chybě v ceně zboží nebo služby (ač činíme maximum pro prevenci, tak tomuto nejsme bohužel schopni zcela zabránit, i naši zaměstnanci jsou jenom lidé). Podrobnosti o chybách v nacenění, včetně informace, kdy můžeme odstoupit od takové smlouvy, naleznete níže.

 

Cenu a termín dodání u předobjednávek berte prosím s rezervou!

V případě předobjednávek se jedná pouze o předběžnou cenu, která se může od koncové lišit. Bohužel nemůžeme vždy zaručit konkrétní termín dodání, proto vás o všech nových skutečnostech budeme vždy předem informovat. Bližší informace naleznete níže.

Jak počítáme slevy?

8.1. Původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž jsme předmětné zboží/službu nabízeli na svém e-shopu. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo vaktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně). Takto vypočtená původní cena zůstává vplatnosti i vpřípadě, kdy je zboží zlevňováno postupně několikrát vkratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.

  1. Bezpečnost a ochrana informací

9.1. Ve věci ochrany a zpracování vašich údajů jako kupujícího se použijí tyto Podmínky ochrany osobních údajů.

11.2. Na druhou strany vy jako kupující musíte chránit své přístupové údaje k zákaznickému účtu (zejm. hesla) a nikomu jinému je nesdělovat. Za zneužití vašeho přihlašovacího jména nebo hesla někým jiným neneseme odpovědnost. Dále nesmíte používat účet, jméno nebo heslo žádného jiného zákazníka.

  1. Nahlášení protiprávního obsahu

10.1. Digitální služby vstupují do nové éry v souvislosti s novou regulací Evropské Unie týkající se digitálního sektoru na tyto změny reagujeme řadou opatření a postupů, které naplňují a překračují standardy stanovené tímto nařízením. Bezpečnost naší platformy je jedním z našich nejvyšších cílů. Proto jsme zavedli mechanismus pro nahlašování nezákonného obsahu, který je nahrán třetími osobami, jako jsou například recenze našich zákazníků. Nástroj jednotného kontaktního místa umožňuje uživatelům podílet se na ochraně a bezpečnosti našeho internetového obchodu jednoduše a aktivně, a zároveň zefektivňuje komunikaci mezi námi, našimi zákazníky a smluvními partnery a dozorovými orgány. Všechny vaše dotazy, obavy a zpětná vazba budou rychle a efektivně řešeny.

10.2. Zavedli jsme vysoké standardy transparentnosti a informací o moderaci. Např. v případě uživatelských recenzí vše podrobně vysvětlujeme na této stránce, a to včetně procesu kontroly a schválení, kterým každá recenze prochází. Rádi vám případně vysvětlíme, jak moderování obsahu probíhá.

i

  1. Závěrečná ustanovení

11.1. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.

11.2. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

11.3. Uzavřená smlouva je námi archivována v interním systému po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Zákazníkovi poskytneme přístup ke smlouvě v odůvodněných případech. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, kde je tento proces srozumitelně popsán.

11.4. Pokud v některých kapitolách uvádíme nejdříve krátké shrnutí pro základní orientaci a až poté podrobnější text, má v případě nesrovnalostí přednost podrobnější text, který ve většině případů začíná nadpisem „více informací“, „bližší podmínky“ apod.

11.5. Podmínky marketingových kampaní se řídí jejich konkrétními podmínkami dané akce. Probíhající kampaně lze nalézt na na našich webových stránkách. Pokud takové konkrétní podmínky neexistují, řídí se kampaň obecnými podmínkami.

11.6. Kopii těchto VOP, včetně Reklamačního řádu a daňového dokladu obdržíte zároveň po dokončení vašeho nákupu na e-mail, který jste uvedli v objednávce. Daňové doklady máte dále k dispozici ve svém uživatelském účtu.Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1.9.2024.

 

Zpět do obchodu